Antw Vr11

Printvriendelijke versieSend by emailPDF version

Vr11 Achilles-Lisse Een speler die wordt gewisseld trekt op weg naar de zijlijn zijn shirt vast uit. De scheidsrechter geeft hem hiervoor de gele kaart. Is dit juist?

 

Nee dit is niet juist. Het shirt uittrekken of over het hoofd trekken mag alleen niet bij het vieren van een doelpunt. Als bijvoorbeeld een speler een strafschop mist en er even niet wil zijn en een minuut lang met het shirt over het hoofd gaat staan dan mag dit. Hij moet dan alleen geen bal tegen hem aan krijgen als hij zo in buitenspelpositie staat want dan krijgt hij wel een indirecte vrije schop tegen. De scheidsrechter moet er wel op letten dat een speler doelpunt of geen doelpunt op het onderhemd leuzes heeft staan die niet kunnen, dat levert wel geel op. In het geval van Achilles tegen Lisse werd een speler gewisseld die al een kaart had gekregen. Onderweg naar de bank trok hij alvast zijn shirt uit. Daaronder had hij een zelfde kleur shirt aan zonder tekst. De ploeg die wisselde had op dat moment een overtal (10-11) en was vol aan het druk zetten voor de overwinning, de stand was 1 - 1. Tijdrekken om een gunstige stand te behouden was er zeker niet bij. Heel zuur was het dan ook dat daarna deze ploeg ook nog eens met 2 - 1 verloor.

 

Doelgroepen: 

Zichtbaarheid: 

Openbaar
X
Secure Login

This login is SSL protected