Antw Vr14

Printvriendelijke versieSend by email

Vr14 Groningen Vitesse. Een terugspeelbal verdwijnt hoog over de doelman die niets doet het doel in. Wat had de scheids moeten doen als de doelman wel de bal met zijn handen over had getikt?

Deze vraag hebben de actieve scheidsrechters doorgaans wel goed. In de regels staat dat de doelman geen diciplinaire straf kan krijgen voor het spelen van de bal met de hand binnen zijn strafschopgebied. Een kaart hoort dus niet bij de mogelijkheden. Houden we dus een spelhervatting over en dat is een indirecte vrije schop waar de doelman de bal met de hand gespeelt zou hebben. Is dit in het doelgebied dan op de lange lijn van dit gebied zo dicht mogelijk bij de plaats van overtreding. Wat bij deze wedstrijd opviel was dat de doelverdediger na afloop verklaarde dat hij de bal niet met zijn handen probeerde te spelen omdat hij anders rood zou krijgen. We hebben dus te maken met een doelverdediger in de eredivsie die dus de spelregels omtrent een doelverdediger niet weet. Dit geeft toch wel te denken

Doelgroepen: 

Zichtbaarheid: 

Openbaar
X
Secure Login

This login is SSL protected