Antw Vr22

Printvriendelijke versieSend by email

Vr22 Roda JC Willem 2 Bij een aanval van Roda neemt een speler de bal met de hand mee. De scheids mist dit. Nadat de bal door beide partijen is gespeeld verdwijnt hij in het doel. Nu hoort de scheids van de videoref over de handsbal. Wat nu?

In dit geval had de scheidsrechter de handsbal gemist. Na de handsbal is de bal niet uit het spel geweest. De scheidsrechter kan nu nog steeds de handsbal bestraffen. Hij zal dan ook het doelpunt niet goedkeuren en hervatten met een directe vrije trap wegens hands. Het is al jaren de regel dat zolang het spel niet hervat is een scheidsrechter terug kan komen op zijn beslissing. Veelal is dit op advies van een van zij assistenten en nu dus ook de videoref. Het was dan ook vreemd dat er door een betaald voetbal organistie protest werd ingediend. Je zou toch denken dat ze beter moeten weten. UIteraard werd dit protest niet gehonoreerd.

 

Doelgroepen: 

Zichtbaarheid: 

Openbaar
X
You must have Javascript enabled to use this form.